To Mercedes AMG Red Pig και η άγνωστη ιστορία του

Το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε την υπογραφή της AMG, χρησιμοποιήθηκε ως βάση δοκιμών για όργανα προσγείωσης μαχητικών αεροσκαφών

Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig
Mercedes AMG Red Pig

Μπορεί το όνομα AMG να θεωρείται εδώ και δεκαετίες συνώνυμο της Mercedes-Βenz, όμως δεν ήταν πάντοτε έτσι. Η μεταξύ τους συνεργασία ξεκίνησε στα τέλη των 60s, όταν και η AMG επιμελήθηκε μια Mercedes Benz 300SEL που προοριζόταν για συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού, και στην οποία δόθηκε το περίεργο όνομα Red Pig (κόκκινο γουρούνι).

Η συμμετοχή της AMG στους αγώνες, χαρακτηρίστηκε από καλύτερα αποτελέσματα απ' ό,τι αναμενόταν, μέχρι τη στιγμή που ο ανταγωνισμός την απέκλεισε και την οδήγησε να δραστηριοποιηθεί στην αεροδιαστημική βιομηχανία. Από εκείνη τη στιγμή, η εικόνα της πορείας της AMG είναι κάπως θολή, μιας και για μεγάλο χρονικό διάστημα χάνονται και τα ίχνη του Red Pig. 

Mercedes AMG Red Pig

Σύμφωνα με το site RoteSau.co.za, το αυτοκίνητο αυτό προέκυψε έχοντας ως βάση μια τρακαρισμένη 300SEL 6.3, στην οποία πιθανότατα τοποθετήθηκε νέο πλαίσιο, ώστε να μπορέσει να συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ETCC). Οι προϋποθέσεις που έπρεπε να πληρούνται, ήταν το αγωνιζόμενο αυτοκίνητο να βασίζεται σε μοντέλο παραγωγής (με τουλάχιστον 1.000 μονάδες να έχουν περάσει τη γραμμή παραγωγής) και να διατηρούν τα βασικά στοιχεία του εσωτερικού τους, μεταξύ των οποίων και τα πίσω καθίσματα.

Οι επεμβάσεις της AMG στην 300SEL

Ανάμεσα στις επιτρεπόμενες αλλαγές, ήταν η μείωση του βάρους και μικροεπεμβάσεις στον κινητήρα, π.χ. τους κυλίνδρους και τις κεφαλές. Η AMG, αύξησε τη χωρητικότητα του V8 από 6.3 σε 6.8 λίτρα, ενώ προχώρησε σε βελτιώσεις στις κυλινδροκεφαλές, στον στρόφαλο και στους άξονες. Αποτέλεσμα ήταν η αύξηση της ισχύος από 250 σε 428 ίππους και της ροπής από 498 σε 605 Nm αντίστοιχα. Η μετάδοση της κίνησης γινόταν στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 4 σχέσεων, του οποίου η λειτουργία προσομοίαζε σε χειροκίνητο σειριακό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, το Red Pig είχε επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 4,2'' και τελική 265 km/h. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που υπολογίζεται πως είχε βάρος λίγο πάνω από 1.600 κιλά.

Mercedes AMG Red Pig

Υπάρχουν αναφορές που κάνουν λόγο για κατασκευή συνολικά τριών ή πέντε Red Pig, ωστόσο το αρχείο των αποτελεσμάτων τους στους αγώνες είναι φτωχό. Το πιο ευρέως γνωστό αποτέλεσμα, αφορά στις 24 Ώρες του Spa το 1971, όπου τερμάτισε πρώτο στην κατηγορία του και δεύτερο στη γενική κατάταξη, πίσω από το Ford Capri RS. O Hans Heyer, ένας από τους οδηγούς του, ανέφερε χαρακτηριστικά πως "ήταν ένα απίθανο αυτοκίνητο. Είχαμε φοβερή ταχύτητα σε σύγκριση με τα Capri, αλλά καθόλου φρένα...".

Τα ίχνη χάνονται μετά το πέρασμα στη Matra

Οι αλλαγές στους κανονισμούς του ETCC ουσιαστικά έθεσαν το Red Pig εκτός αγώνων. Η μοίρα του επιφύλασσε επιπλέον τροποποιήσεις και πώληση στον γαλλικό όμιλο Matra, ο οποίος εμπλεκόταν και στην κατασκευή στρατιωτικού υλικού. Εκεί το βαρύ και επιμηκυμένο, αλλά αρκετά ισχυρό αυτοκίνητο της AMG, χρησιμοποιήθηκε ως βάση δοκιμών για όργανα προσγείωσης μαχητικών αεροσκαφών.  

Mercedes AMG Red Pig

Από εκεί και μετά, παραμένει ασαφές τι απέγινε το Red Pig. Η Mercedes επιχείρησε να βρει και να αποκτήσει το πρωτότυπο για να τιμήσει την είσοδο της AMG ως in-house παραρτήματος στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όμως δεν τα κατάφερε. Μια θεωρία αναφέρει πως όταν η Matra ολοκλήρωσε τις δοκιμές με αυτό, το κατέστρεψε. Η Mercedes, αδυνατώντας να βρει το πρωτότυπο, κατασκεύασε δύο πιστά αντίγραφα, το ένα εκ των οποίων εκτίθεται ως στατικό μοντέλο, ενώ το άλλο, παραχωρείται κατά περιόδους σε motorsport events ή θεματικές εκθέσεις.

Best of Network